Pravila Game Chef 2014: Razvezana Izdaja

Kaj je Game Chef 2014?

Game Chef je vsakoletno tekmovanje v oblikovanju analognih iger. Od prve izdaje leta 2002, je tekmovanje vodilo do stotin inovativnih osnutkov. Game Chef tekmovalcem pripiše 1 temo, 4 sestavine, in 8 dni v katerih lahko oblikujejo svoj zasnutek analogne igre.

Tekmovanje bo letos sočasno potekalo v več kot sedmih jezikih. Prijave bodo pregledali tvoji sotekmovalci, finaliste pa bo ocenil skrivnostni kabal. V vsakem jeziku je izbran en zmagovalec, med vsemi tekmovalci pa en svetovni šampijon.

Game Chef je zate, ne glede na to, če si se kdaj videla kot oblikovalka iger. Naš cilj je, da tekmovanje naredimo čimbolj dostopno ter gostoljubno za vse.


Osnove

Zasnuj in pošlji igrabilen osnutek analogne (ne digitalne) igre med 10. in 18. majem, ter pri oblikovanju išči navdih pri temi in sestavinah, ki bodo objavljene 10. maja. Tradicionalno je bila večina iger prijavljenih na Game Chef namiznih iger vlog (RPG) ali živih iger vlog (LARP), toda inovativni oblikovalci kot si ti neprenehoma podirajo in na novo snujejo delitve med različnimi vrstami iger (npr. namizne igre, igre s kartami, igre vlog, žive igre vlog). Puščamo ti proste roke pri tem, da premikaš meje tega, kaj šteje kot igra vlog, analogna igra ali igra na sploh.

Vsak tekmovalec bo pregledal štiri igre, ki jih bodo prijavili drugi, in ta proces bo določil finaliste. V vsakem jeziku bo izbran en finalist, toda pravi izziv je sploh končati svoj osnutek.

Letos Game Chef poteka v več različnih jezikih, povezave do katerih lahko najdete tukaj:
Brazilsko/Portugalski
Korejski

Ruski
Francoski
Italijanski
(Poljski bo objavljen v kratkem)



Tema 2014

Letošnja tema je: Ni knjige.

Namizne igre, predvsem igre vlog, so že od nekdaj ujete v format ene knjige (ali knjižice) pravil. V zadnjih letih vidimo vedno več primerov podiranja tega standarda - krajše igre, igre na razglednicah, igre ki obstajajo samo na kartah, igre v več manjših knjižicah za igralce. Z letošnjim Game Chef tekmovanjem vas vabimo, da ta izziv vodite dalje. Če nas igra pravil ne nauči skozi knjigo ali podoben tekst, kje in kako se igralci naučijo igrati? Kaj pomeni zasnovati analogno igro brez enega centralnega teksta? Ali postanejo možne nove oblike iger? Se pojavijo nove rešitve za stare probleme?

Tema naj navdahne ter vodi tvoj zasnu
tek. Temo lahko interpretiraš kakorkoli želiš in tvoja interpretacija je lahko različna od interpretacij drugih tekmovalcev.


Kadar tekmuješ za nagrado Game Chef, ti ni treba skrbeti o tem, da bi ustvarila zloščen končni izdelek. Namesto tega se osredotoči na to, da ustvariš nekaj polnega dobrih idej, nekaj kar bo dostopno in bo pograbilo zanimanje igralcev. Morda
boš želela na igri delati tudi po tem, ko se Game Chef zaključi, morda boš iz nje vzela samo najboljše elemente ter jih porabila za nekaj drugega. Morda boš samo ponosna, da ti je uspelo končati eno igro, ter to navdušenje porabila za delo na drugem projektu. Vse to so dobri rezultati!


Sestavine 2014

Letošnje sestavine so: vpijanje, divje, bleščice in srp.

[Originalne sestavine se v angleščini glasijo: absorb, wild, glitter in sickle.]

V svoj zasnutek vsta
vi 2 ali 3 od štirih sestavin. Te sestavine skušaj vgraditi čimbolj v srčiko igre, bodisi v njeno premiso, njena pravila ali kakorkoli drugače se ti zdi smiselno. Mimobežna omemba je vredu, toda toplo priporočamo, da se čimbolj očitno napajaš iz sestavin. Tako kot temo, lahko svoje sestavine interpretiraš tako kot želiš.

Za primer, sestavine leta 2004 so bile [led, otok, jutro, naskok] in so navdihnile igre kot je The Mountain Witch (v kateri igralci plezajo na zaledenelo goro Fuji, da bi napadli trdnjavo naslovne čarovnice), The Dance and the Dawn (kjer igralci skušajo na družabnem plesu na otoku najti pravo ljubezen ter upajo da ob jutranjem svitu ne bodo ostali z družbo ledenega srca) ter Polaris (v katerem je prikazan boj arktični vilincev proti demonskemu napadu, medtem ko se bo prvič po stotih letih prikazalo sonce).


Oblika zasnutka

Glede oblike obstaja nekaj smernic, katerih namen je, da bo zasnutek čimbolj dostopen tistim, ki ga bodo ocenjevali.

Skušajte format svoje igre narediti čimbolj dostopen tudi slepim, slabovidnim, gluhim ali barvno slepim, ter tistim, ki za branje uporabljajo bralnike ali druge pripomočke. To najlažje storite tako, da svoj osnutek pošljete v formatu .txt, PDFju ali Microsoft Wordu. Izogibajte se natrpanim ozadjem ali nizkokontrastnim podobam. Če bi želeli svojo igro poslati v video ali avdio formatu, le-te opremite s podnapisi ter prepisom. Ekstravagantna vizualna podoba je dobrodošla, toda na vas je odgovornost, da bo ta format dostopen.

Igra naj bo dostopna preko ene same povezave, ter naj ne zahteva licenčnih programov. Če nam želite poslati svojo igro naj bo ta za snetje z interneta na voljo na eni sami povezavi  (ali na eni sami youtube povezavi ipd.). Če imate več datotek, jih pospravite v .zip arhiv. Poskrbite da drugi ne bodo potrebovali licenciranih programov da bi dostopali do vaše prijavljene igre.

Dotatne omejitve glede formata bodo lahko objavljene 10. maja.


Pravila glede predhodnega dela

V svoji igri lahko črpate iz konceptov, ki ste jih zasnovali pred tekmovanjem, toda vse kar prijavite mora biti novo delo, ne že obstoječ material. Plagiarizem oziroma kopiranje tujega ali lastnega dela igro diskvalificira.


Pravila glede intelektualne lastnine

Tekmovalec je sam odgovoren za pravilno postopanje z vsemi pravicami. Uporaba del v javni lasti ali odprtega formata je seveda dovoljena, dokler je naveden vir. Iskanje navdiha v drugih igrah je prav tako dovoljeno, dokler je stvar predstavljena na vaš način in je naveden vir navdiha.


Razpravljanje o osnutkih

Letos bomo zaGame Chef uporabljali Google+ skupino, da bi tekmovalcem olajšali povezovanje in medsebojno podpiranje med tekmovanjem.

Angleško govoreča skupnost je tukaj, slovenska pa tukaj (G+). Alternativno je slovenskim tekmovalcem za debatiranje na voljo tudi ta facebook skupina. Pridružite se nam! Če bi radi govorili o svoji igri v nastajanju, vas prosimo, da se omejite na največ dve objavi znotraj skupnosti. Pogovor se lahko razvija v komentarjih pod objavo, ali pa lahko zainteresirane kontaktirate zasebno in pogovor nadaljujete tam.


Pošiljanje prispevkov

Igre morajo biti oddane pred polnočjo (po Slovenskem času) osemnajstega maja. Da svojo igro oddate, v Google+ skupnosti objavite svoje ime ali tekmovalni psevdonim, elektronski naslov kjer vas lahko dosežemo in povezavo do igre. Vaša igra je lahko predstavljena v kakršnikoli lahko dostopni obliki (med drugim: arhiv, hipertekst, youtube video s podnapisi itd.). Igro morate naložiti nekam na splet (rešitve vključujejo: Dropbox, Wordpress medijsko knjižnico, Drive, ipd.) Če imate s tem težave, kontaktirajte enega od organizatorjev.

Igro lahko oddate kot del skupine oziroma ekipe. Oddate lahko samo eno igro v enem od sodelujočih jezikov.


Prva ocena

Ko bodo vse igre predložene bo vsak tekmovalec dobil 4 igre, ki jih bo moral pregledati in oceniti. Čas boste imeli do 5. junija, da izberete eno izmed štirih in jo priporočite za vstop v naslednji krog. Za priporočilo se odločite na podlagi kriterija, ki se vam zdi najbolj pomemben. Dobra osnova za oceno so kriteriji inovativnosti, jasnosti, dobre uporabe ingredientov ter koliko je igra v trenutnem stanju primerna za igranje. Svoje odločitve ni treba zagovarjati ali braniti - zgolj zberete eno izmed štirih iger in jo priporočite.

V okviru ocenjevanja vsake posamezne igre je zaželeno, da napišete kratko kritiko/oceno igre in jo pošljete avtorju. Ker je Game Chef kratko tekmovanje, ki v vsakem primeru ustvari zgolj na pol dokončane izdelke, se ni treba osredotočati na kakšne jezikovne detajle. Enostavno povejte, kaj vam je bilo všeč, kaj vam je povzročalo težave, česa niste dobro razumeli, nasvete za nadaljni razvoj igre ter kaj se vam zdi, da bi bilo boljše spremeniti ali še enrkat dobro premisliti. Avtorju lahko pošljete mail ali pa svojo oceno objavite na forumu, pod nit, ki jo je avtor ustvaril za igro na Google+ ali kje drugje. Skušajte biti v pomoč in spodbudo.


Izbira zmagovalcev

Igre v angleščini, ki bodo zbrale največ nominacij, bo ocenila komisija, ki jo bo vodil Avery Mcdaldno (ostale sodnike morajo še določiti). Med finalisti bo izbrana zmagovalna igra, ki bo dobila naslov zmagovalca Game Chef 2014. Skrivnostna skupina ocenjevalcev lahko razglasi še dodatne zmagovalce in posebne dosežke v drugih kategorijah.

Zmagovalec iz vsakega posebnega jezika bo prevedena v skupni jezik in ocenjena s strani mednarodne komisije. Ena igra izmed vseh posameznih sodelujočih jezikov bo okronana za Mednarodno Zmagovalno Igro 2014.

Zmagati na tekmovanju Game Chef je hecna stvar. Šteje za veliko čast, toda pravi namen tekmovanja je, da veliko skupino ljudi vzpodbode k kreativni dejavnosti. Zmagovalca izberemo zato, da ustvarimo dodaten pritisk in damo tekmovalcem dodaten zagod, da svoje delo opravijo kar čimbolje. Vendar priznavamo, da je prava zmaga v tem, da se skupnost zbliža in skupaj ustvarja nove stvari.

No comments:

Post a Comment